سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
کل بازدید : 12678
کل یادداشتها ها : 27
خبر مایه


وظایف مجمع عمومی عادی یا عادی بطور فوق العاده بشرح زیر می باشد :

الف-استماع گزارش هیات مدیره در امور مالی و ترازنامه سالیانه شرکت و تصویب آن.

ب-تصویب پیشنهاد سود قابل تقسیم از طرف هیات مدیره .

ج-تعیین خط مشی آینده شرکت و تصویب آن .

د-انتخاب هیات مدیره و در صورت لزوم بازرس.

12-وظایف مجمع عمومی فوق العاده به قرار زیر است :

الف-تغییر اساسنامه یا الحاق یا حذف یک یا چند مواد اساسنامه .

ب-تنظیم اساسنامه جدید یا تبدیل نوع شرکت .

ج-افزایش یا تقلیل سرمایه شرکت .د-ورود شریک یا شرکای جدید به شرکت.

ماده 13:تصمیمات شرکا در مجمع عمومی فوق العاده با موافقت دارندگان سه چهارم سرمایه که اکثریت عددی دارند و در مجمع عمومی عادی طبق دستور ماده 106 قانون تجارت معتبر و لازم الاجرا خواهد بود.

ماده 14:هیات مدیره شرکت مرکب از ............. نفر خواهد بود که در مجمع عمومی عادی از بین شرکا و یا خارج انتخاب می شوند .

ماده 15:هیات مدیره از بین خودیا خارج از اعضا یک نفر را به سمت رئیس هیات مدیره و یکنفر را به سمت مدیر عامل انتخاب و همچنین می تواند برای اعضای خود سمتهای دیگر تعیین نماید . ضمنا مدیر عامل می تواند با حفظ سمت به عنوان رئیس هیات مدیره نیز انتخاب شود .

ماده16:................... نماینده قانونی و تام الاختیار شرکت بودره و می تواند در کلی امور مداخله و اقدام نماید مخصوصا در موارد زیر:

امور اداری از هر قبیل ، انجام تشریفات قانونی، حفظ و تنظبیم فهرست دارایی شرکت و تنظیم بودجه و تعیین و پرداخت حقوق و انجام هزینه ها ، رسیدگی به محاسبات ، پیشنهاد سود قابل تقسیم سالیانه، تهیه آیین نامه های داخلی، اجرای تصمیمات مجامع عمومی، ادای دیون و وصول مطالبات ، تاسیس شعب ، واگذاری و قبول نمایندگی ، انتخاب و انتصاب و استخدام متخصصین و کارمندان و کارگران ، عقد هر گونه پیمان با شرکتهاو بانکها و ادارات و اشخاص خدید و فروش و اجاره اموال منقول و غیر منقول و ماشین آلات و بطور کلی وسایل مورد نیاز و همچنین معاملات بنام و حساب شرکت ، مشارکت با سایر شرکت ها و شخصیتهای حقیقی و حقوقی، استقراض با رهن یا بدون رهن و تحصیل اعتبار و وام دادن و وام گرفتن از بانکها و اشخاص و شرکتها و باز کردن حساب جاری و ثابت در بانکها ، در یافت وجه از حسابهای شرکت، صدور ظهر نویسی و پرداخت بروات و اسناد و سفته ها و هزینه ها ، مرافعات چه شرکت مدعی علیه ، در تمام مراحل با تمام اختیارات از رجوع به دادگاهها صالحه  و ابتدایی و استیناف و دیوان کشور، انتخاب وکیل و وکیل در توکیل ، دادن اختیارات لازمه بنامبرده و عزل آن ، قطع و فصل دعاوی با صلح و سازش، اختیارات فوق جنبه محدودیت نداشته و هر تصمیمی را که هیات مدیره جهت پیشرفت شرکت اتخاذ نماید معتبر می باشد .

ماده 17:جلسات هیات مدیره با حضور اکثریت اعضا رسمیت می یابد و تصمیمات هیات مدیره با اکثریت آرا معتبر است .

ماده 18:دارندگان حق امضا در شرکت :دارندگان حق امضای اوراق و اسناد بهادار از قبیل چک-سفته-برات-اسناد تعهد آور-و قرار دادها را هیات مدیره تعیین می کند.

ماده 19:هر یک ا ز اعضای هیات مدیره می  تواند تمام یا قسمتی از اختیارات و همچنین حق امضای خود را به هر یک از شرکا برای هر مدت که صلاح بداند تفویض نمادید و همچنین هیات مدیره می تواند تمامی یا قسمتی از اختیارات خود را به مدیره عامل تفویض کند.

ماده 20:سال مالی شرکت از اول فروردین ماه هر سال شروع و به آخر اسفند ماه همان سال خاتمه می یابد به استثنای سال اول که ابتدای آن از تاریخ تاسیس شرکت است .

ماده 21:تقسیم سود از درآمد شرکت در پایان هر سال مالی-هزینه های اداری، حقوق کارکنان و مدیران ، استهلاک ، مالیات و سایر عوارض دولتی کسر و پس ا ز وضع صدی ده بابت ذخیره قانونی بقیه که سود ویژه است به نسبت سهم الشرکه بین شرکا تقسیم خواهد شد .

ماده 22:فوت یا محجوریت هر یک از شرکا باعث انحلال شرکت نخواهد شد و وارث یا وراث شریک متوفی و یا ولی محجور می تواند به مشارکت خود ادامه دهند ، در غیر این صورت بایستی سهم الشرکه خود را پس از انجام تشریفات قانونی دریافت و یا به شریک دیگری منتقل و از شرکت خارج شوند.

ماده 23:انحلال شرکت :مطابق ماده 114 قانون تجارت منحل خواهد شد .

ماده 24:در صورتی که مجمع عمومی فوق العاده شرکا ، رای به انحلال شرکت دهد یک نفر از بین شرکا و یا خارج از شرکت به سمت مدیر تصفیه تعیین خواهد شد و وظایف مدیر تصفیه طبق قانون تجارت می باشد.

ماده 25:اختلافات حاصله بین شرکای شرکت از طریق حکمیت و داوری حل و فصل خواهد شد .

ماده 26:در سایر موضوعاتی که در این ساسنامه قید نشده است مطابق مقررات قانونی تجارت ایران و سایر قوانین موضوعه عمل و رفتار خواهد گردید.

ماده 27: این اساسنامه در 27 ماده تنظیم و به امضای کلیه موسسین شرکت به اسامی ذیل رسید و تمام صفحات آن امضا شد.

 

 

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ